شرکت های تقویت کننده آنتن موبایل

استفاده از تکنولوژی و فناوری های علمی امروزه در تمامی زمینه ها در جامعه به کار گرفته می شود. یکی از این تکنولوژی و فناوری ها در زمینه های ارتباطات می باشد. اختراع تلفن توانست راه ارتباطی صوتی را دچار تحولی عظیم کند. اما این تحول به همین جا ختم نشد. اختراع تلفن های همراه ادامه راهی برای ارتباطات و تی وحتی تصویری گردید. در کنار این فناوری استفاده از تجهیزات جانبی هم اهمیت خاص خود را دارد. با ذکر این مقدمه در مقاله پیش رو از آمپلی تک به اهمیت آنتن دهی تلفن همراه (موبایل) و شرکت های تقویت کننده آنتن موبایل می پردازیم.

انواع تقویت کننده موبایل

تقویت کننده های موبایل در اندازه ها و مدل های مختلفی تولید می شوند.‌اما در کل به دو دسته تقسیم می شوند:

 تقویت کننده های صنعتی یا ریپیترها

این نمونه از دستگاه های تقویت کننده در دکل های مخابراتی استفاده می شوند. این مدل از ریپیترها و تقویت کننده  ها سیگنال های ضعیف را دریافت و تقویت نموده دوباره ارسال می کنند. از  تکرار کننده ها یا ریپیترها ایتدا در شبکه های سیمی استفاده می شد. چرا که امواج الکتریکی در مدارهای سیمی بعد از پیمودن مسافتی ضعیف می شدند. اما امروزه در شبکه های بی سیم کاربرد بیشتری دارند. ریپیتر ها در کنار سیگنال های آنالوگ ، از سیگنال های دیجیتال هم پشتیبانی می کنند‌. این ریپیترها امروزه که سیستم جدید فیبر نوری جایگزین سیستم های قبلی شده است از این نوع سیگنال ها نیز پشتیبانی می کنند. ریپیتر ها علاوه بر تقویت سیگنال ها نویزهای اضافی و مزاحم را نیز حذف می کنند. کارآمد ترین و قوی ترین ریپیترهای صنعتی ساخت کشور دانمارک می باشد که در مدل ها و قدرت های مختلف تولید می گردد. شرکت های تقویت کننده آنتن موبایل به ارائه این دستگاه ها می پردازند.

تقویت کننده های کوچک خانگی و تجاری

این تقویت کننده ها در سطح کوچک استفاده می شوند.‌ این  نوع تقویت کننده ها نیز سیگنال های ضعیف را دریافت نموده و پس از تقویت دوباره ارسال می کنند. کاربرد این نوع تقویت کننده ها بیشتر در ساختمان ها و خانه هایی است که در شهرهای بزرگ به علت وجود ساختمان های بلند و برج ها در نقاط کور قرار گرفته اند. یا دریافت سیگنال در این مکان ها بسیار ضعیف می باشد. بعضی مواقع در فضای باز نیز ممکن است مشکل آنتن دهی ضعیف وجود داشته باشد که به علت دوری از دکل های مخابراتی می باشد. در این چنین مواقعی تقویت کننده های کوچک کارایی خوبی دارند. معمولا شرکت های راهسازی و یا معادن و دیگر شرکت ها مانند شرکت های حفاری نفتی از این دستگاه ها استفاده می کنند‌. در داخل کشور خودمان نیز شرکت هایی هستند که کار تولید این تقویت کننده ها را برعهده دارند و انواع تقویت کننده آنتن موبایل را تولید و عرضه می کنند. از این رو می توانید به شرکت های تقویت کننده آنتن موبایل برای رسیدن به مقصود خود مراجعه کنید.

مواردی که موقع خرید تقویت آنتن موبایل بایستی رعایت کرد

تقویت کننده های کوچک در سه نوع تک باند و دو باند و سه باند تولید می شوند. قبل از خرید باید نسبت به نوع دستگاهی که احتیاج دارید و اپراتوری که استفاده می کنید اطلاع کافی داشته باشید. البته کارشناسان شرکت های تقویت کننده آنتن موبایل مانند کارشناسان آمپلی تک اطلاعات دقیق را در اختیار شما می گذارند.‌

تقویت کننده تک باند(900) فقط یک فرکانس را پشتیبانی می کند. این تقویت کننده ها در حاشیه شهرها و روستا ها مورد استفاده قرار می گیرند. فقط در صورتی از این نوع تقویت کننده خریداری کنید که از یک اپراتور استفاده می کنید. در غیر این صورت به مشکل برخورد خواهید کرد.

تقویت آنتن دو باند(900 1800):در صورتی از این تقویت آنتن های موبایل استفاده کنید که از دو اپراتور(ایرانسل و همراه اول) استفاده می کنید. این نوع تقویت کننده کارایی بیشتری نسیت به نوع تک باند دارد.

تقویت کننده آنتن موبایل سه باند یا فول باند (900 1800 2100)که تمامی اپراتور های داخلی(همراه اول، ایرانسل و رایتل) را پشتیبانی می کند. بر مبنای توضیحاتی که ارائه شد برای این که به مشکلی برخورد نکنید بهترین گزینه تقویت آنتن سه باند می باشد. این تقویت کننده بیشتر در مجتمع های مسکونی و تجاری استفاده می گردد.

تقویت کننده آنتن موبایل را از کجا تهیه کنیم؟

بعد از اینکه نوع تقویت کننده مورد احتیاج خود را شناسایی کردید بهتر است خرید این تقویت آنتن ها را از شرکت های معتبر خرید کنید. در این مورد قبل از خرید حتما تحقیقاتی را انجام دهید. نسبت به ضمانت و کیفیت دستگاه اطمینان حاصل نمایید. همچنین از خدمات پشتیبانی و تعمیرات دستگاه نیز اطمینان حاصل کنید. سعی کنید از خرید دستگاه های تقویت آنتن بی نام و نشان پرهیز کنید. شرکت تقویت کننده آنتن موبایل آمپلی تک همان دستگاه ها را با کیفیت و ضمانت در اختیار شما قرار می دهد.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت آمپلی تک ما به بررسی شرکت های تقویت کننده آنتن موبایل پرداخته ایم. تقویت آنتن موبایل در نقاط کور و حتی در خانه ها اهمیت زیادی دارند. از این رو باید با شرکت معتبری در این زمینه پیش رفت.